Nayeli

Igår blev det att  rida ut en tur i skogen tillsammans med Tette och Cash Flow, eftersom det var så fint väder! 
Så idag tog jag fram några bommar igen! 
 
Jag hade två på varje långsida med även nu, 15 meter emellan. Sedan hade jag två upphöjda bommar på medellinjen, som jag hoppade på en åtta på slutet och som klockan i mitten. 
 
Började med att jogga fram honom och han var ganska fin ända från början , mjuk! - Så kul. 
värmde upp i galloppen och så vidare som sist! 
Började med att rida i en ganska bra gallopp med mycket energi i på bommarna. Och jag kände att han var inte jätte långt ifrån där jag slutade sist. Efter något varv i båda satte jag tillbaka honom och han fick också nu jobba bra på bakbenen! 
 
Sedan längde jag på ena sida och kortade på andra. Lika i varje varv, sedan hoppade jag dom upphöjda på volt någon gång tills han slappnade av och inte hoppade 1m över... haha! (alldra första gången vi kom mot en tvärnitade han och kastade sig bakåt typ två meter ifrån...tok.!) Gjode lika i båda varven och på varje bom.
Sedan red jag en långsida och volt över kavalettit sedan nästa långsida och så en volt igen! Redan här var han superfin och gjode det jättebra! 
 
Sedan red vi klockan, först var det väldigt jobbigt åt honom och han ville inte riktigt böja sig. Sedan gick det bättre! 
 
Avslutade med att hoppa på en åtta och byta gallopp över varje cavaletti. Ibland gick det bra och ibland inte... Hahaha! När han inte bytte en gång i ena varvet tryckte jag till honom med sporren så att han skulle byta efter i svängen och OH NEJDU. Det ville han inte, ahhahaha! Dåni började han bocka och hoppade nästan in i pallen... hahhaa! MEN han slutade i rätta galloppen så han bytte iallafall ! ;)
 
Jag är jättenöjd med honom iallafall. Sedan vet jag inte riktigt, jag var på lite dårligt humör, dock blev det lite bättre men ändå. Tycker inte om när jag är som jag är ibland. Kan inte riktigt att glädjas åt att det gick så bra idag som det ändå gjode. Imorgon är det någ bättre får glädjas lite då istället ;) 
 
Jag ska nu duscha och sedan kvällsfodra hästarna, rasta hundarna och sova! Tette den lyckosten är på Robbie Williams, i Globen... Hum.. Hoppas hon har det bra iallafall, vilket jag inte tvivlar på! - Imorgon kommer mamma hit med lite saker som jag hade glömt hemma, sedan ska hon kolla när jag hoppar, ska bli så kul ! - Kanske ska lura upp Tette på slutet, så hon får testa honom, eller ? ;) 
 
Sorry för det jätte långa inlägget men men ... ;) Glömde nämna en sak, snackade med Ronja idag (Dagens höjdpunkt typ ju ja.) som jag annars pratar och träffar typ varje dag, gud vad konstigt det är att inte ha snackat med henne på ett tag... Vi har iallafall bestämt att vi  ska ses snart, tur ä vell de, hur ska jag annars klara mig ? :D <3 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

SarraJansson

Hej! Jag heter Sara och är 17år. Följ mig och mina hästar!

RSS 2.0